Základom zdravých raňajok je kľud a príjemná atmosféra, počas ktorej sa naše telo pomaly prepne do rozbehnutého dňa. A samozrejme aj odborné poznatky o správnom fungovaní organizmu a správnej životospráve. 

Základné informácie a užitočné tipy nájdete na adrese nápady na raňajky, ktoré Vás budú dennodenne inšpirovať a na základe ktorých si pripravíte porciu zdravia v podobe raňajok.

Je dobré vedieť, že organizmus potrebuje po zobudení teplo, je dôležité ho zohrievať a neprinášať studené okamihy vo forme studenej sprchy alebo chladných nápojov. Ideálne sú teplé tekutiny, najmä ovocné a bylinné čaje.

Dať si šálku voňavej kávy je zlozvyk, ktorý nášmu telu nepomáha, ale škodí. Káva zvyšuje hladinu hormónu krtizol, ktorý sa nazýva aj stresový hormón- jeho hladina je zrána najvyššia počas celého dňa a šálka kávy ho zbytočne zvyšuje a telu prináša stres hneď zrána.

breakfast-1804457_640

Počuli ste už o čakankovej káve alebo púpavovej – sú to ideálne náhrady čiernej kofeínovej kávy na raňajky s mnohými výživnými látkami.

Správna kombinácia vitamínov a minerálov v potravinách na raňajky je dôležitá. Vždy si zvoľme vitamín D, E, K a vápnik. Musíme ich v potravinách konzumovať spolu, inak ich pôsobenie v tele nefunguje správne a narobia viac škody ako úžitku.

Ideálny jedálniček sú vajíčka, celozrnný chlieb, maslo, zelenina kvasená alebo dusené, syry, probiotiká obsiahnuté v bryndzi alebo jogurte, dostatok tvarohu a nikdy nezabúdajme na výživné a čerstvé zeleninové, prípadne ovocné smoothie.

Sú to naši tvorcovia energie a ochrancovia celého organizmu.

Dať si pohár vlažnej vody s citrónom nalačno je nielen dobrý, ale aj užitočný zvyk. Naštartuje sa detoxikácia organizmu a živiny sa lepšie využijú. Podporí to aj metabolizmus a tak potrebné vyprázdňovanie.

breakfast-1804436_640

Teplá ovsenná kaša je takisto vhodná voľba, ale v prípade redukčnej diéty nie je vhodná z dôvodu vysokého obsahu sacharidov, vhodnejšia varianta je nesmierne zdravá avokádová pomazánka, ktorá je pre organizmus zdrojom veľmi cenných látok.

Ponuka obsahuje aj odkazy na chutné a nápadité recepty, ktoré vyžadujú málo času a prinesú Vám veľký výsledok.

Raňajky by mali byť nielen o prianí dobrej chute, ale aj o prianí „Na zdravie“.