Čo je pri chudnutí najdôležitejšie? Teda prečo sa mnohí ľudia rozhodnú schudnúť? Je to snáď preto, že by chceli pociťovať neustály hlad a nervozitu? Je to snáď preto, že by chceli oslabiť svoje svalstvo a stratiť kondíciu? Tieto veci sa totiž pri niektorých nedomyslených diétach bežne dejú. Všetci ale vieme, že našim primárnym záujmom je spáliť tukové zásoby. Nič viac, nič menej.

Pretože je to práve podkožný tuk viditeľný na problematických miestach, čo tvorí tie chybičky krásy, no nebezpečnejší je viscerálny tuk, ktorý obaľuje životné orgány. Či už estetického alebo zdravotného hľadiska sa preto chceme zbaviť práve týchto zásob, hlavne ak je ich nadbytok.

veľké brucho

A práve k týmto účelom je najlepšia bielkovinová dieta, pretože ide rovno k veci. Myslí na to, že činnosť svalov musí zostať v tomto prípade zachovaná, rovnako ako zdravá funkčnosť metabolizmu. Práve preto v svojom jedálnom lístku zahŕňa pravidelnú stravu bohatú na proteíny, čiže bielkoviny. čo naopak odmieta, resp. čo minimalizuje, to je vysoký príjem sacharidov, ktoré sa musia znížiť. Takzvané ketogénne diéty kážu v podobnom pomere takisto obmedzenie tukov a orientujú sa primárne na vysokoproteínové jedlá.

  • Proteíny zrýchľujú účinné spaľovanie uložených tukov a pritom udržiavajú svalovú hmotu.

telo, fitness

A možno sa pýtate, prečo je potrebné znížiť sacharidy? Tie sú predsa hlavnou energetickou zložkou. V stručnosti to môžeme povedať tak, že vyšší príjem sacharidov preruší alebo naruší ketózu. Stav, v ktorom telo počas proteínovej diéty rýchlejšie odbúrava a spaľuje tuky. Sacharidy by takýto proces výrazne narušili, pretože pri ich zvýšenom, respektíve klasickom príjme by ich naše telo opäť považovalo za primárny zdroj energie, čím by prestalo efektívne spaľovať tuky. Príjem sacharidov by ukončil ketózu a to napríklad vtedy, ak by sme skonzumovali jeden- dva rožky či vypili jedno pivo, čo sú potraviny plné týchto živín, ktoré pri bielkovinovej, proteínovej či ketónovej diéte nie sú vítané.